Bil industrins undergång?

Med dagens ekonomi och lågkonjektur ser inte framtiden ljus ut för bilfolket.

MEN jag tror personligen att detta bara är en bubbla som kommer spricka ganska snart. Jag hoppas det i allafall eftersom jag jobbar som bilmekaniker...

Som det ser ut i dag så köper folk mindre nya bilar men de gamla bilarna går ju fortfarande sönder så till verkstaden kommer de. Det finns till och med mer att göra nu än innan denna "bubbla" startade.

Frågan är hur det kommer att se ut i framtiden. Själv försöker jag se posetivt på det hela, köper fonder som aldrig förr och försöker jobba på som vanligt. Men visst påverkar det folk. Så många som har fått kicken på industrisidan och nu står med huslån och familj som ska försörjas. .. 

Det skulle vara kul att få höra lite vad folk tycker om nutidens bekymmer är svenska folket bekymmrat? Skulle du köpa en ny bil i dag?

Kommentarer
Postat av: Bosse

Håller med dig grabben, kanon blogg!

2008-11-22 @ 10:25:31
Postat av: Bosse

Jag har själv ganska nyligen köpt en ny bil och det har jag fått ångra ganska mycket nu. Tex. har mina fonder sjunkit med nästan 60% Det är en hård tid för många nu.

2008-11-22 @ 10:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0